Van communiceren naar faciliteren van koopprocessen.
Ontwikkelingen in de B2B omgeving doen de rol van marketing veranderen. Het internet heeft het aankoopproces van B2B-klanten fundamenteel veranderd. De steeds meer ‘connected’ wereld dwingt nieuwe businessmodellen af en maakt dat de verkoopprocessen veel complexer zijn geworden. Een generieke marketing toolbox werkt niet meer. Innovatieve technologie wordt snel een commodity. Het product zelf is niet meer genoeg om te differentiëren. ‘Time-to market’ verandert in ‘time-to customer’. De kracht van marketing ligt dus in nauwere dan ooit samenwerking met verkoop om gezamenlijk het beslissingsproces van de klant te faciliteren, op het juiste moment en op het juiste manier.
Maar wat zijn het meest geschikte marketinginstrumenten en tactieken om de klant aan jouw merk te binden en naar de koopbeslissing te leiden?
Elke markt is anders. Elke bedrijf is anders. Wij helpen je graag om je marketing toolbox opmaat te bepalen, zodat het hand-in-hand jouw verkoopproces ondersteunt. Geen door offline en online verspreidt ‘one-size-fits-all’ productpromotie dus. Maar een doelgroepgerichte mix van effectieve verkoopinstrumenten, ontworpen rondom communicatiekanalen die voor jouw klant relevant zijn.
Hoe komen wij samen aan het gewenste resultaat? Door je klant en zijn behoeftes centraal te stellen en de focus op je eigen verkoopproces te houden.
Meer weten hoe je marketing toolbox beter kan? Bel: 06-46101819.